Een week mama / Een week papa?

Colloquium en boekvoorstelling aangeboden door het Kenniscentrum Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen en Uitgeverij Lannoo

WAT  KINDEREN  BIJ EEN SCHEIDING  ECHT  NODIG  HEBBEN
door Claire Wiewauters en Monique van Eyken

Vrijdag 13 juni  2014 – 10u  tot 13u
op de campus van het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen te Brussel

FLYER eenweekmamaeenweekpapaAls ouders  scheiden ervaren kinderen onrust en onzekerheid, boosheid en verdriet. Hun veiligheid en vertrouwen komen op losse schroeven te staan. ‘Thuis’ wordt vanaf nu ‘bij mama’ en ‘bij papa’. Kinderen hebben  tijd nodig om hun veerkracht  terug te vinden. Ouders kun- nen hen daarbij helpen. Aandachtig kijken en luisteren naar het gedrag en het verhaal van kinderen is nodig. Voorrang geven aan de no- den en behoeften van kinderen, op maat van de leeftijd, kan ouders al een heel eind op weg helpen. Dat is een hele opdracht  voor ouders in een periode waarin ze naast de eigen innerlijke strijd ook veel praktische regelingen moeten treffen.
Het boek Een week mama, een week papa? Wat kinderen bij een scheiding écht  nodig hebben geeft ouders en begeleiders een duidelijk zicht op  wat  een  scheidingsproces  met  kinderen doet. De auteurs geven concrete adviezen aan ouders en hun context die helpend zijn tijdens de scheidingsstorm.  Verbinding is hierbij het sleutelwoord.
Scheiding: hoe en wat daarna…
De voorstelling van het boek is een mooie aanleiding om de actuele thema’s hierover te bespreken. De antwoorden zoeken we samen.

Alle nodige info in deze pdf