Home Infosessies Leuven 15/11/16: Alle concrete regelingen voor kinderen bij scheiding [infosessie]

15/11/16: Alle concrete regelingen voor kinderen bij scheiding [infosessie]

Wanneer je besloten hebt te gaan scheiden, is het nodig regelingen te treffen over enerzijds de beëindiging van jullie partnerschap en anderzijds over jullie gezamenlijke ouderschap wanneer jullie niet meer samenwonen.

Deze infosessie wil vooral ingaan op de regelingen rond het ouderschap en de kinderen.

• Welke zaken ben je verplicht te regelen met elkaar mbt de kinderen?
  • Moeten die afspraken ook op papier gezet worden?
  • Hoe ziet een verblijfsregeling eruit? Is een week-weekregeling goed voor kinderen? Hoe verlopen de wisselmomenten? Wat doen we in vakantieperiodes? Of op verjaardagen?
  • Op welk adres zullen de kinderen ingeschreven zijn en wat betekent dat  concreet?
  • Welke kosten van de kinderen blijven we samen betalen en welke niet? Hoe organiseren we dat dan? En wat met het kindergeld?
  • Wat is een ouderschapsplan?
  • Hoe zal de communicatie over de kinderen in de toekomst verlopen tussen ons?
  • Wie neemt welke beslissingen? Welke beslissingen mag ik alleen nemen en waarover moeten we als ouders overleggen?
  • Wat gebeurt er met onze afspraken als er nieuwe partners komen die misschien ook kinderen hebben?
  • Hoe evolueren deze afspraken in de toekomst
  •  en wie beslist daar dan over?

Begeleider: Elke Verlaenen (bemiddelaar/psychologe)

Inschrijven: via dit formulier

Waar:
Romaanse Poort van Leuven (Brusselsestraat 63, 3000 Leuven)
lokaal A.1.3
Telefoon: 016 20 76 46
Halte/station: Leuven Sint-Pieterskliniek
Betaald parkeren (tot 21u) aan het St. Jacobsplein (10 min wandelen)
Klik hier voor een wegbeschrijving

Prijs: 10 € (Hulpverleners betalen 40 euro per sessie!)

Uren: Onthaal vanaf 19u. We beginnen graag stipt om 19u30. Einde voorzien omstreeks 21u30.

Met steun van de Provincie Brabant, Huis van het Kind en de stad Leuven (lokalen)