Home Infosessies Leuven 12/12/16: Leven in een Nieuw Samengesteld Gezin [infosessie]

12/12/16: Leven in een Nieuw Samengesteld Gezin [infosessie]

Leven in een nieuw samengesteld gezin is een hele uitdaging. Deze gezinsvorm kent een totaal andere structuur dan het ‘gewone’ gezin. Er gelden dus ook andere spelregels.

Praktische moeilijkheden en verschillende emotionele belangen leiden dikwijls tot spanningen en frustraties. Wat als jullie anders over opvoeding denken? Of merken dat de kinderen niet blij zijn met dit gezin? Wat doe je met schuldgevoelens? Of met de indruk dat je er niet bij hoort?

In deze infosessie gaan we in de uitdaging van het nieuw samengesteld gezin precies is, wat de valkuilen zijn en hoe je deze het best aanpakt.

Als je leert bewust met dit gezin om te gaan, kan er wel degelijk rust en stabiliteit komen; een thuis waar ieder zijn plek heeft.

Deze sessie is bedoeld voor mensen die starten met een nieuw samengesteld gezin, voor stiefouders en gescheiden ouders die in een nieuw samengesteld gezin wonen.

Begeleider: Cindy Schepers, psychotherapeute

Inschrijven: via dit formulier

Waar:
Romaanse Poort van Leuven (Brusselsestraat 63, 3000 Leuven)
lokaal A.13
Telefoon: 016 20 76 46
Halte/station: Leuven Sint-Pieterskliniek
Betaald parkeren (tot 21u) aan het St. Jacobsplein (10 min wandelen)
Klik hier voor een wegbeschrijving

Prijs: 10 € (Hulpverleners betalen 40 euro per sessie!)

Uren: Onthaal vanaf 19u. We beginnen graag stipt om 19u30. Einde voorzien omstreeks 21u30.

Met steun van de Provincie Brabant, Huis van het Kind en de stad Leuven (lokalen)