Welkom alleenstaande ouder

Deze website is voor iedereen die alleen instaat voor de opvoeding van de kinderen. Je vindt hier heel wat nuttige informatie die het dagelijkse leven makkelijker maakt.

Alleenstaande

Ben je een alleenstaande ouder? Of dat nu bewust is of een gevolg van een (echt)scheiding of na een overlijden, hier vind je informatie over hulp en ondersteuning, wetgeving en organisaties voor alleenstaande ouders.

Financieel

Ontdek wat je kan doen om je financiën in orde te houden. Hier vind je info over je inkomen, hoe je je belastingaangifte moet invullen en handige middeltjes om je budget te beheersen. Tot slot geven we slimme tips om méér te doen met je geld.

Huisvesting

Een dak boven het hoofd is één van de basisbehoeften. In dit thema is informatie verzameld voor iedereen die een woning wil kopen of huren, met speciale aandacht voor sociale huisvesting.

Gezin

Het gezinsleven omvat een hele hoop aspecten. Centraal staat natuurlijk de zorg voor de kinderen. Hoe vind je kinderopvang op jouw maat? Wat met de school? Waar vind je hulp bij opvoedingsvragen? Je vindt hier tips om het huishouden te organiseren. Tot slot ontdek je hier alles wat met een goede gezondheid heeft te maken.

Arbeid

Hier vind je opties die het vinden van werk kunnen vergemakkelijken. Werk en gezin combineren blijft een grote uitdaging. Je krijgt up-to-date uitleg over tijdskrediet, deeltijds werken en van thuis uit werken. Ook verneem je hier wat je rechten en plichten zijn als je werkzoekende bent. Tot slot vind je misschien wel wat je nodig hebt om als zelfstandige aan de slag te gaan.