Home Programma Hasselt 11/05/10: Sociale en praktische gevolgen

11/05/10: Sociale en praktische gevolgen

Scheiden heeft ook invloed op het maatschappelijk leven: de huisvesting, de school, de dokter, verzekeringen. Allerlei nieuwe omstandigheden kunnen aanleiding geven tot een verandering van alimentatie en onderhoudsgeld. Voorzieningen en uitkeringen, zoals kinderbijslag, ziekte, werkloosheid, pensioen, studietoelage kunnen wijzigen na een scheiding. En hoe zit het met de belastingen?  Goed geïnformeerd zijn over deze praktische en sociale gevolgen is geen overbodige luxe.

Begeleiders
Cathrine Swartelé, juriste, familiaal bemiddelaar en docent personen- en familierecht aan de XIOS Hogeschool
Marleen Verhees, maatschappelijk werkster, schuldbemiddelaar en familiaal bemiddelaar CAW Sonar