Het VRT-programma Koppen bereidt een reportage voor over de rol van grootouders bij echtscheidingen. We zijn op zoek naar grootouders die willen getuigen over hoe hun band met de kleinkinderen wel of niet overeind is gebleven, na de (v)echtscheiding van hun zoon of dochter.  Koppen wil een eerlijke, serene reportage brengen die enerzijds de problematiek aankaart van de grootouders die hun kleinkinderen niet meer kunnen zien, en anderzijds oplossingen aanreikt om een positieve relatie te hebben met (klein)kinderen na een echtscheiding.