Home Infosessies Leuven 27/04/16: Echtscheiding en kinderen en pubers met autisme [éénmalige infosessie]

Een echtscheiding heeft een grote impact op het leven van ouders en kinderen. Het is een complexe overgangsperiode die gepaard gaat met stress, onduidelijkheid, sterke emoties en tal van veranderingen. Maar wat betekent dit alles als je kind de diagnose 'autisme' heeft. Wat is de invloed van de contextblindheid en het zwart-wit denken van kinderen en pubers met autisme? Welke plaats krijgen emoties en hoe wordt hiermee omgegaan? Kunnen de algemene handvaten voor kinderen ook toegepast worden voor kinderen en pubers met autisme? Waarmee moet extra rekening gehouden worden? Hoe zit het met de broers en zussen? Welke plaats kan het kind met autisme krijgen in een bemiddeling?

Begeleider: Brunhilde Schiettecatte, familiaal bemiddelaar en Els Smekens, master autisme – vormer – begeleider

Inschrijven: via dit formulier

Waar:
Romaanse Poort van Leuven (Brusselsestraat 63, 3000 Leuven)
lokaal A.13
Telefoon: 016 20 76 46
Halte/station: Leuven Sint-Pieterskliniek
Betaald parkeren (tot 21u) aan het St. Jacobsplein (10 min wandelen)
Klik hier voor een wegbeschrijving

Prijs: 10 € (Hulpverleners betalen 40 euro per sessie!)

Uren: Onthaal vanaf 19u. We beginnen graag stipt om 19u30. Einde voorzien omstreeks 21u30.

Met steun van de Provincie Brabant, Huis van het Kind en de stad Leuven (lokalen)

Volgende activiteiten Brugge